Чемпионат Англии
Наш експерт вважає, що розгромну поразку "Боруссії" від "Гамбурга" спричинило помилкове вилучення Левандовскі
Іван Вербицький
12.02.2013
вторник
07:29
Євровікенд з точки зору суддівства. Аналіз Сергія Шебека
Рейтинг публикации
Наш експерт вважає, що розгромну поразку "Боруссії" від "Гамбурга" спричинило помилкове вилучення Левандовскі

Після спекотних поєдинків попередніх турів топ-чемпіонатів, де судді винесли чимало неоднозначних рішень, на минулих вихідних в Європі було більш-менш спокійно. Питання в експерта UA-Футболу, екс-арбітра ФІФА Сергія Шебека виникли лише стосовно ключових вердиктів колег під час матчів у Дортмунді і Ґенуї. Решта похибок можна вважати такими, які не вплинули на загальний підсумок гри, а в основних зустрічах чемпіонату Іспанії взагалі не було похибок, вартих прискіпливого розгляду.

Чемпіонат Англії. 26-й тур

«Тоттенгем» - «Ньюкасл» - 2:1. Суддя – Філ Дауд

89-та хвилина. Півоборонець «сорок» Йоан Кабай грубо стрибнув у ноги півоборонцеві господарів Муссі Дембеле. Арбітр покарав порушника жовтою карткою? Чи достатнє покарання?

Сергій Шебек: Перед тим, як коментувати цей епізод, мушу зауважити, що за 88 хвилин поєдинку Філ Дауд не показав жодної картки. Гра була не надто «гарячою». Футболісти не проявляли грубощів. Через те можу припустити, що рефері не захотів відразу вилучати гравця з поля. Хоча червона картка була б беззаперечною, адже Кабай не намагався зіграти в м’яч, а, виставивши шипи, цілеспрямовано в’їжджав в ногу суперника. Також можу припустити, що Дауд з того ракурсу, з якого він бачив момент, міг подумати, що півоборонець «Ньюкасла» бив суперника ненавмисне. Але якщо так, то правильне рішення рефері мав підказати асистент.

Хотів би також проілюструвати, як рекомендує поступати суддям в схожих ситуаціях ФІФА. У поширених найвищою футбольною інстанцією методичних дисках зображено ідентичний епізод, теж з чемпіонату Англії, де тодішній гравець «Арсеналу» Емануель Адебайор стрибає в ноги півоборонцеві «Манчестер Юнайтед» Майклу Карріку. Читаємо рекомендацію арбітрам: «Штрафний і червона картка». Далі така позиція обґрунтовується, мовляв, Адебайор не мав наміру зіграти в м’яч і ризикував нанести суперникові важку травму. Кабай зіграв абсолютно так само.

Чемпіонат Німеччини. 21-й тур

«Боруссія» Д – «Гамбург» - 1:4. Суддя – Мануель Ґрефе

29-та хвилина. Нападник господарів Роберт Левандовскі і футболіст «Гамбурга» Пер-Сільян Шелбред на високій швидкості понеслися в єдиноборство за м’яч в середині поля. Можливо, намагаючись випередити суперника, поляк не дуже відчутно вдарив суперника по стегну. За Шелбреда миттю вступився партнер по команді Рафаель ван дер Варт. Він почав сперечатися, а капітан «Боруссії» Сабастьян Кель, який прибіг до епіцентру подій, навіть штовхнув голландця увідповідь. Арбітр впродовж хвилини радився з асистентами, яке ж рішення йому прийняти й врешті вирішив Левандовскі вилучити, а ван дер Варта попередити.

Сергій Шебек: Це помилка всієї бригади, яка, безперечно, вплинула на результат гри. Обидва гравці вибігли на м’яч одночасно, але в мить, коли Левандовскі хотів вибити «сферу», суперник його трошки випередив. Роберт, відповідно, замахнувшись, відвести ноги вже не міг. В ногу Шелбреду він влучив з необережності. Разом з тим, видно, що Левандовскі йшов у боротьбу з закритими очима, відвернувши голову. Називати його дії свідомими не можна. Звісно, порушення тут було, на крайній випадок полякові можна було показати попередження.

З реакції арбітра бачу, що попередньо він взагалі жодних санкцій виносити не збирався. Зазвичай арбітр, коли бачить грубе порушення, відразу тягнеться до кишені, щоб показати картку. Але Ґрефе зафіксував порушення і стояв спокійний, наче удав. До тих пір, поки не розпочалася сутичка. З моєї точки зору найоптимальніше було показати жовті картки трьом гравцям – Левандовскі, ван дер Варту і Келю. Гравець «Гамбурга» заслужив на покарання за те, що спровокував сутичку. Кель штовхнув суперника. Алу судді довго консультувалися й у підсумку несправедливо вилучили Левандовскі. Припускаю, що Ґрефе послухався свого помічника, який йому щось активно радив перед винесенням рішення.

Євровікенд з точки зору суддівства. Аналіз Сергія Шебека - изображение 1

«Боруссія» М – «Байєр» - 3:3. Суддя – Кнут Кірхер

15-та хвилина. Отримавши коротку передачу на хід справа, нападник гостей Штефан Кіслінґ увійшов у штрафний майданчик і намагався пробити. Втім Штефан після зіткнення з оборонцем ґладбахців Мартіном Штранцлем впав. Пенальті суддя не призначив.

Сергій Шебек: Момент дуже непростий, але арбітр розібрався в ньому прекрасно. Рефері цілком міг помилитися і призначити пенальті. З першого погляду дійсно здавалося, що Штранцль ставить корпус, щоб заблокувати Кіслінґа. Але при детальному розгляді епізода бачимо, що оборонець стояв і, головне, у нього не було поступального руху до нападника команди-суперника. Якби рух уперед був, це було б чисте блокування. Але Штранцль стояв на місці, він не міг розчинитися і в сторону відійти теж. Арбітр розібрався в ситуації прекрасно.

36-та хвилина. Партнери виводили розрізною передачею Андре Шюррле на побачення з голкіпером господарів Марком-Андре тер Штеґеном і відправив м’яч у сітку. Втім, асистент підняв прапорець, сигналізуючи арбітрові в полі про дуже сумнівний офсайд.

Сергій Шебек: Асистент помилився. Він спершу вагався, не підіймав прапорця, а потім з запізненням прийняв помилкове рішення. Можливо, корпус Шюррле був трошки завалений вперед. Але в таких випадках судді мають прислухатися до рекомендації і приймати рішення на користь атаки. Хоча я не виключаю, що кмареа, з якої ми бачили повтор, знімала під кутом і тої чіткої картини, яку бачив асистент, у нас не було.

«Баварія» - «Шальке-04» - 4:0. Суддя – Петер Ґеґельман

51-ша хвилина. Вінґер господарів Ар’єн Роббен пройшов зліва і прострелив вздовж лінії воріт. Маріо Ґомес, котрий знаходився в очевиному офсайді, після передачі почав рухатися в напрямку м’яча й віддав пас на Давіда Алабу. Той зробив дубль і збільшив рахунок до 3:0. Втім, чи правильно розташувався в момент передачі від Роббена Ґомес й чи не було в нього офсайду?

Сергій Шебек: Безперечна вина асистента, котрий не спіймав моменту, коли Ґомес знаходився в положенні поза грою і виводив себе з нього. Мені здається, що мову тут треба вести про банальну неуважність лайнсмена. Зрештою, ця помилка ходу гри не зламала, адже рахунок вже й так був 2:0 на користь господарів, а пізніше вони забили ще й четвертий гол.

Чемпіонат Франції. 24-й тур

«Парі Сен-Жермен» - «Бастія» - 3:1. Суддя – Олів’є Тюаль

70-та хвилина. Хавбек парижан Лукас Моура, намагаючись пройти на швидкості оборонця суперників Жульєна Палмієрі, перелетів через його стегно і впав. Очевидно, порушення таки було, але чи в штрафному майданчику, як то вирішив арбітр?

Сергій Шебек: Камера, з якої велася трансляція поєдинку, дає нам змогу побачити цей епізод очима арбітра. З цієї картинки можна зробити висновок, що суддя правий, що порушення було в межах карної зони. Моура ж влетів у штрафний майданчик десь на два метри. З повтору видно, що гравець «ПСЖ» встиг прокинути м’яч, а оборонець виставив ногу. Фол тут очевидний. Але за межами штрафного майданчика. Нічого не поробиш, адже суддя не має змоги дивитися моменти з тих ракурсів, з яких можемо їх бачити ми під час телевізійних трансляцій. Він не може робити стоп-кадрів епізодів. Тому в цьому моменті якщо і треба вести мову про помилку, то виключно через людський фактор.

Гадаю, допомогти арбітрові міг асистет. Мені здалося, що лайнсмен спершу й хотів вказати, що порушення було до штрафного майданчика. З чого про це суджу? Всередині бригади існують методичні вказівки, що в разі, якщо порушення відбувається до штрафного майданчика, а асистент забіг далі за 16-метрову лінію на три-чотири метри, він відразу біжить назад. Власне, такий рух я й побачив у діях лайнсмена цього матчу. З іншого боку, мабуть, асистент в останню мить зупинився. Бо спробувати виправити арбітра в полі він міг через системи комунікацій. Можна сказати, що бригада спрацювала в цьому моменті невдало.

79-та хвилина. Оборонець господарів Самбу Ятабаре дуже жорстко зупинив прохід по лівому флангу у виконанні Жеремі Менеза. Зважаючи, що в Ятабаре вже було попередження, а Самбу цілком заслуговував на картку й у цьому епізоді, «Бастія» цілком могла догравати матч у меншості. Але арбітр вирішив обмежитися призначенням штрафного удару.

Сергей Шебек: Хотів би повернутися до матчу, який ми аналізували тиждень тому між «Тулузою» і «ПСЖ». Тоді арбітр, поступивши як формаліст, показав другу жовту карту і вилучив з поля гравця команди господарів. Ця ситуація – майже ідентична. Ятабаре зіграв справді грубо і, мабуть, рефері вчинив би правильно, якби вигнав його з поля. Але рефері його пожалів. Може почув наші коментарі і зважив, що парижани виграють 2:0, що 78-ма хвилина і в гостей шансу врятувати матч немає? Хоча підстав вилучати оборонця «Бастії» було значно більше, ніж в тому випадку з оборонцем «Тулузи». Ятабаре взагалі не мав наміру грати в м’яч і цілеспрямовано бив по нозі. В таких ситуаціях арбітрам важливо знайти золоту середину – де треба вилучати, а де варто стриматися.

Чемпіонат Італії. 24-й тур

«Сампдорія» - «Рома» - 3:1. Суддя – Доменіко Челі

50-та хвилина. Римлянин Міралем П’яніч виводив своєю передачею на побачення з воротарем суперників Серхіо Ромеро Франческо Тотті. Капітан перебував в офсайді, але судді його не зфіксували. Зате зробили це трохи пізніше, коли Ерік Ламела забивав гол.

Сергій Шебек: Помилка асистента. Спершу він не зафіксував очевидного офсайду в Тотті, а згодом, коли Ламела забивав з правильного положення, навпаки, підняв прапорець. Гарним орієнтиром для моменту з Тотті є лінія штрафного майданчика. Видно, що оборонці, розташувавшись вздовж неї, зловили капітана «Роми» в офсайдну пастку.

68-ма хвилина. Нападник господарів Пабло Освальдо отримав м’яч в штрафному майданчику суперників після передачі П’яніча. Розвернутися і нанести удар футболіст «Роми» не встиг, бо після контакту з Лоренцо Де Сільвестрі впав. Рефері вказав на позначку.

Сергій Шебек: При першому перегляді моменту складається враження, неначе Освальдо пірнав, але на повторі видно, що Де Сільвестрі правою ногою підбив ліву ногу суперника. Пенальті справедливе.

Запитували – відповідаємо

«Ювентус» - «Фіорентина» - 2:0. Суддя – Паоло Сільвіо Маццолені

41-ша хвилина. Один з наших читачів запитав, чи мав зараховувати арбітр гол, забитий Алессандро Матрі босою ногою, без бутси.

Євровікенд з точки зору суддівства. Аналіз Сергія Шебека - изображение 2

Сергій Шебек: В правилах гри такі моменти передбачені. Цитую дослівно: «Якщо гравець випадково втратив бутсу та відразу заволодів м’ячем і забив його у ворота, порушення правил немає. Взяття воріт фіксується, оскільки гравець втратив взуття випадково».

Від редакції. Пропонуємо читачам на форумі чи в листах на електронну скриньку вказувати на незрозумілі для них суддівські рішення. Ми переадресуємо ці питання нашому експертові.

← Нажми «Нравится» и читай нас в Фейсбуке
Оцените этот материал
Голосов 1
Подождите, пожалуйста, идет загрузка комментариев
 

© UA-Футбол 2002-2016.
Все права на материалы, находящиеся на сайте www.ua-football.com, охраняются в соответствии с законодательством Украины.
При любом использовании материалов сайта, гиперссылка на UA-Футбол обязательна.
Пишите нам: info@ua-football.com