УПЛ-2013. Справи глядацько-стадіонні ᐉ UA-Футбол
Останні записи в блогах
Все чи майже все про відвідуваність матчів щойно відправленої на зимову сплячку Прем'єр-ліги.

Володимир Миленко
04.12.2013
середа
23:49
УПЛ-2013. Справи глядацько-стадіонні
Рейтинг публикации
Все чи майже все про відвідуваність матчів щойно відправленої на зимову сплячку Прем'єр-ліги.

Відбули. Першу частину чемпіонату УПЛ завершено. Можна підбивати підсумки. Керуючись принципом "кому що, а курці просо", я хочу поговорити про улюблену тему - стадіонну.

Як відомо, минулий сезон став рекордним в сенсі відвідування матчів Прем'єр-ліги. 12 575 глядачів в середньому за матч - більш ніж на тисячу більше за чемпіонат-2011/12. Загальна відвідуваність матчів ліги вперше сягнула тримільйонної позначки – 3 005 377. Це була вершина глядацької цікавості, спричинена різними факторами – ігровим, інфраструктурним ітд. І хоч формально ліга тільки зміцнила стадіонні позиції – «Кривбас», на який майже не ходили, замінив «Севастополь», цікавий глядачам, - але перспективи росту були досить примарні. Давайте ж подивимось, що вийшло за перші 18 турів.

Одразу зазначу, що всі матчі «Арсеналу», які він встиг провести до своєї чи то коми, чи то смерті, будуть в цьому матеріалі враховані. Таблиця ліги (яка, сподіваюсь, скоро оновиться з урахуванням рішення КДК ФФУ) таблицею ліги, а у нас свої показники. Ще варто відзначити, що за показником «загальна кількість глядачів на трибунах» порівнювати минулий і поточний сезони немає сенсу. Зіграно менше на 5 матчів, причому серед них є і, наприклад, поєдинок на ОСК «Металіст» - а це мінус пристойна кількість глядачів. Звісно, всі цифри я наведу – але саме на ці не дуже орієнтуйтесь.

Отже, загальна кількість глядачів на матчах літньо-осінньо-зимової частини чемпіонату УПЛ. (В обох сезонах було зіграно по 18 турів – 144 та 139 матчів відповідно.)

2012/13 – 1 мільйон 824 тисячі 391 глядач

2013/14 – 1 мільйон 659 тисяч 315 глядачів

Як бачимо, мінус. І мінус пристойний – 165 076. З незіграних 5 матчів такий гандикап не відіграєш. Навіть якби в Харкові прийшло 30 тисяч, в Києві на Дніпро – 6-7, на два інші матчі по 2-4, а в Сімферополі 5 (я про всяк випадок трохи завищив середню відвідуваність стадіонів/команд), залишилось би ще близько 120-130 тисяч недобору. Скільки це у відносних показниках?

2012/13 – 12 669 глядачів за матч

2013/14 – 11 937 глядачів за матч

Перше, що варто відзначити – минулого сезону перша частина чемпіонату була «результативнішою» за другу. Варто очікувати падіння й зараз – навіть попри матч «Динамо»-«Шахтар» на НСК. (В сезоні-2012/13 він, до речі, теж грався навесні.)

Друге. Показник цього сезону майже посередині між осінню-2012 та сезоном-2011/12 (я взяв весь сезон, бо там були зміни стадіонів, тому чіткої картини вичленувати неможливо). Тобто – якби не було минулорічного рекорду, то нинішня відвідуваність вважалась би цілком нормальною і навіть хорошою, бо мали б прогрес. А так – графік пішов на зниження.

Звісно, якщо в чемпіонаті навесні буде запекла боротьба за чемпіонство, а команди 2-4-го місця успішно зіграють з «Шахтарем», наздогнавши того і зберігши золоту інтригу до останнього туру – можемо очікувати навіть на ріст відвідуваності, в тих же Харкові, Дніпропетровську, Києві. Але я б особливо на це не сподівався.

Тепер пройдемось по персоналіях, тобто клубах.

УПЛ-2013. Справи глядацько-стадіонні - изображение 1

Прим. 1. У Говерли враховані тільки матчі на ужгородському «Авангарді». Матч із «Шахтарем», що відбувся у на «Арені-Львів», відкинуто як непоказовий.

Прим. 2. Показники «Кривбасу» та «Севастополя» винесемо окремо. На криворіжців восени 2012-го ходили в середньому 3603 глядачі за матч, на кримчан восени 2013-го – 5459.

Як бачимо, з 15 команд зростання відвідуваності маємо тільки у п’ятьох. І тільки у однієї, запорізького «Металурга», збільшення відвідуваності перетнуло позначку «1000 в середньому за гру». Приємно радує «Динамо», навіть попри невиразну гру і неприємні результати, народ продовжує ходити на матчі. «Волинь» і «Говерла» (та як, власне, і «Динамо») в межах статистичної похибки. Ну, і повеселив «Арсенал» - хоча це, звісно ж, через домашній матч з динамівцями.

Найбільший мінус в абсолютних цифрах – у «Чорноморця». Майже на 6 тисяч стало менше народу на трибунах нового стадіону. Що ж, цього варто було очікувати, тут і ефект новизни пройшов, і єврокубкова осінь, яка теж вплинула. Та все ж показники могли б бути й кращими.

У відносних антирекордсмени – «Іллічівець» та «Таврія». Майже 40% глядачів втратили маріупольці й кримчани! Цього, в принципі, теж можна було очікувати (одні провалили чемпіонат, інші давно стереотипізувались як «Шахтар-2», глядацька інерція пройшла і відповідно відреагували показники), та, можливо, не настільки різко. Втім, подивимося, що буде навесні – показники за весь сезон все-таки трохи об’єктивніші. Втратив «Металіст», хоча і на єврокубки уболівальникам не довелось витрачатись, і в чемпіонаті жовто-сині довгий час лідирували. Незрозуміле падіння інтересу – хоча і в межах похибки.

Наостанок хотілося б згадати ще раз про «Арсенал», точніше, його фактичне зникнення (з формальним, як бачите, доводиться зачекати – у нас навіть це нормально зробити не можуть). Разом з ним, скоріш за все, відійде у минуле і вищолігова історія стадіону імені Лобановського. Арена на вулиці Грушевського повертається до свого звичного стану – домашньої арени дублю «Динамо». Кілька цифр з історії, яка навряд чи колись повернеться (у динамівців є «Олімпійський», «Оболонь-Бровар» грає вдома, а більше команд у Києві нема і навряд чи будуть найближчим часом, в УПЛ так точно).

Всього стадіон «Динамо», пізніше «Динамо» імені Лобановського прийняв 305 поєдинків вищої ліги/УПЛ. На сьогодні це четвертий показник – після сімферопольського «Локомотиву» (334), криворізького «Металургу» (316) та львівської «України» (306). Ці матчі відвідало 1 993 598 глядачів, в середньому це 6536 глядачі за гру.

Арена «Динамо» приймала домашні матчі усіх п’ятих команд столичного регіону, що грали в еліті – крім власників, це були ЦСКА, «Арсенал», «Оболонь» та бориспільський «Борисфен».

Перший матч та перший гол:

14 травня 1992. 280 глядачів

«Динамо» - «Нива» (Тернопіль) 1:0

Ерванд Сукіасян, 30 хвилина

Останній матч та останній гол:

20 жовтня 2013. 10 841 глядач

«Арсенал» - «Динамо» 0:2

Андрій Ярмоленко, 30 хвилина

Читайте найцікавіші новини футболу в Telegram, Facebook і Viber
Підписуйтесь на наш канал YouTube
Оцените этот материал
Голосов 1
Загрузка...
Реклама
Авторизуйтесь на сайте, для того чтобы голосовать.
Коментарі (14)
Войдите, чтобы оставлять комментарии. Увійти
Volodymyr Mylenko (UA-Футбол)
[quote datetime=" 05.12.2013 18:17 " author="Great Master (Одесса)"] " Ну и наконец, вынужден признать, что работа с болельщиками в Одессе сегодня находится на очень низком уровне" [/quote]Так це не "наконец" - це має бути "во-первых" :-)
Ответить
+3
0
Great Master (Одесса)
Это как раз было ожидаемо. И автор статьи достаточно грамотно расписал почему. Во-первых, эффект новизны стадиона постепенно проходит. Во-вторых, Черноморец дебютировал в ЛЕ, причем с учетом квалификации это целых 6 домашних игр. Естественно, дебютный сезон в еврокубках стал приоритетом для многих болельщиков, а учитывая что в Одессе самые высокие цены на билеты в стране, многие одесситы предпочли пропустить ЧУ, но сходить на ЛЕ. Так что посещать все домашние игры команды публика еще не готова ни с точки зрения культуры боления, ни с финансовой точки зрения, ибо я прекрасно понимаю, что для многих это реально не по карману. Ну и наконец, вынужден признать, что работа с болельщиками в Одессе сегодня находится на очень низком уровне. Скажу больше - она практически на нуле. И вот это реально грустно. Грустно потому, что руководство клуба, видимо, считает что болельщик и так придет, если команда покажет хорошие результаты и игру. Это, конечно, важно, но отнюдь не достаточно для того, чтобы иметь заполненные трибуны!
Ответить
+5
0
Фомичев Всеволод (Харьков)
В Одессе по сравнению с другими городами гораздо сложнее добраться на стадион и выбраться с него после матча. Поскольку стадион находится в парковой зоне, вдали (относительной) от транспортных развязок. А это плохо с точки зрения быстрой доставки людей. Можно, например идти к вокзалу, но это не так уж близко. Или к морвокзалу - тоже не близко. По центру (он же исторический центр) транспорта маловато как для перевозки болельщиков. Выходит в Одессе нужно этот вопрос в дни матчей решать усилиями клуба
Ответить
+1
0
Rumata (Киев)
Из лидеров обладающих современными стадионами больше всех, почти 5 тысяч зрителей за сезон, потерял Черноморец. И это при том, что команда выдает едва ли не лучший сезон за последние 20 лет.
Ответить
+6
0
Volodymyr Mylenko (UA-Футбол)
А нам періодично впарюють - і про "футбольна країна", і про "місто живе футболом" (неважливо навіть, яке саме)...
Ответить
+2
-3
Андрей (Odessa)
ребята минусующие мой пост, в мои годы будете думать так же!
Ответить
+1
-1
tank75 (Одесса)
[quote datetime=" 05.12.2013 13:02 " author="Вболівальник (Київ)"] " Показовою була кількість глядачів на грі у вівторок.Попри високу щільність і конкуренцію на горі тт.Авжеж, чинників може бути багато - погода, ціни на квитки, перенасичення футболом через ЄК... Але ж номінально центральний матч туру!Чомусь мені здається, що основна причина у відчутті пересічним вболівальником ілюзорності боротьби. А фарс не може викликати високого інтересу.PS. Подивився протокол і засумнівався. Звідки нарахували 24 тис.? Судячи з картинки на центральній трибуні більше половини місць були вільними.Це, доречі, найслабше місце у цій статистиці - відвідування в нас рахують невідомо як і невідомо з якою точністю. А окремих випадках ледь не зі стелі цифру малюють..." [/quote]не знаю, как там на ТВ-картинке, но присутствуя на стадионе, было впечатление, что было больше 24 тысяч. Тут проблема, считаю, в другом. На этот матч были действительны билеты на кубковый матч с Днепром. Думаю, что пустые места - это те, кто не пришел, имея билет на Кубок.
Ответить
+4
-1
Вболівальник (Київ)
Показовою була кількість глядачів на грі у вівторок. Попри високу щільність і конкуренцію на горі тт. Авжеж, чинників може бути багато - погода, ціни на квитки, перенасичення футболом через ЄК... Але ж номінально центральний матч туру! Чомусь мені здається, що основна причина у відчутті пересічним вболівальником ілюзорності боротьби. А фарс не може викликати високого інтересу. PS. Подивився протокол і засумнівався. Звідки нарахували 24 тис.? Судячи з картинки на центральній трибуні більше половини місць були вільними. Це, доречі, найслабше місце у цій статистиці - відвідування в нас рахують невідомо як і невідомо з якою точністю. А окремих випадках ледь не зі стелі цифру малюють...
Ответить
+6
-4
Андрей (Odessa)
почитай комменты к обзору матч, там ребята и фоты выкладывали - минут через 15 после начала заполнение где-то 75%, люди с работы добирались! а кроме холода (ибо -2 у моря с ветром - это что-то особенного!)) и цен, учти и день недели: во-первых, рабочий день, как правило до 6, тебе надо добраться и где-то пожрать, чтоб не околеть; завтрашний день тоже рабочий - тебе надо добраться (в районе стадиона весь транспорт переполнен и улицы забиты), где-то час-полтора до спального района, т.е. к полночи только заснешь, а вставать в 6 (с учетом выпитого на морозе!))) вот и подумаешь: а может, ну его, лучше дома по телеку с пивом в тепле?
Ответить
+6
-2
Volodymyr Mylenko (UA-Футбол)
На нових стадіонах, думаю, система рахує продані або зареєстровані квитки. А на старих - ну да, "на глаз".
Ответить
+3
0
Игорини (Киев)
В Киеве, к сожалению, тоже завышают цифры. У меня глаз намётан, и я могу, сидя на трибуне, прикинуть с точностью до тысячи, сколько народу пришло. Обычно процентов на 20-30 завышают. На нормальных западных стадионах показывают автоматический подсчёт в системе сканеров (сколько людей ПРИШЛО на стадион), а у нас, похоже, считают все билеты, которые были проданы. А поскольку на любой игре непонятные люди предлагают билеты по номиналу в огромных количествах, значит, они их откуда-то бесплатно берут. То есть, билеты взяты, а болельщиков на них нет. Подозреваю, что так же делают и в Донецке: на трибунах огромные дырищи, а официальное заполнение под 45 тысяч. Не могут у нас без показухи :)
+1
0
Octavia (Warsaw)
Деградация, а как по другому, с болельщиками работают от силы 2-3 клуба, остальные даже ничего не делают в этом направлении.
Ответить
+8
0
victor1306 (Каминь)
все правильно сказав. для прикладу можна поглянути на інформацію про боліл Юве на цьому ж сайті: команда робить все для своїх вболівальників, а вони в свою чергу відповідають їй тим самим.
Ответить
+5
0
Счётчик шансов (Полтава)
А теперь посчитайте, сколько человек не ходит на стадион в Киеве, в Харькове, в Днепропетровске...
Миллионы!!!
Ответить
+9
-2
 

© UA-Футбол 2002-2018.
Всі права на матеріали, що знаходяться на сайті www.ua-football.com охороняються відповідно до законодавства України.
Матеріали сайту призначені для осіб старше 18 років (18 +).
Пишіть нам: [email protected]


Продовжуючи переглядати www.ua-football.com, ви підтверджуєте, що погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Согласен